Den Bästa Våren Superfoods till Bränsle för Din TräningKalla dem vad du vill—power producera, undrar livsmedel, eller näringsmässiga kraftpaket—superfoods redovisas som whole foods att du faktiskt kan hitta i naturen eller på din lokala jordbrukarna marknaden. Med egenskaper som kan hjälpa till att bekämpa alla typer av sjukdomar, lägga till mer superfoods till din diet kan stödja övergripande hälsa, minska risk för kroniska sjukdomar.

Dessa näringsrika livsmedel som är klart positiva till vardags hälsa, men vi undrade om det fanns några som kan vara extra potenta när det gäller att tanka träning. Vi ställde frågan till registrerad dietist Wendy Bazilian, författare av SuperFoodsRx Kost, som säger superfoods kan hjälpa till att bygga och reparera muskler, stöd i vätskesystem och balansera energi. Oavsett om du äter dem före eller efter träningen, superfoods är av avgörande betydelse för både motion prestanda och återhämtning.

Så hur kan vi få fler av dessa friska äter sig in i vår dagliga kost? Bazilian säger superfoods måste vara god, enkel att använda och mångsidiga, så att du kan har dem i många olika recept. Här är några av de bästa, lätt-att-hitta våren superfoods du vill köpa för att driva din kropp för din vår och sommar träning.

Jordgubbar

Bazilian älskar denna antioxidant kraftpaket och hjärta-formade frukt för sin fiber och vitamin C. Vitamin C är viktigt för ett friskt immunförsvar, hjälper sår att läka ordentligt, bygga och underhålla brosket, och att hålla huden frisk och vital, för”, säger hon. Lägg jordgubbar att sockra havregrynsgröt på morgonen eller blanda i skivor till din sallad till lunch.

Kronärtskockor

En överraskande att plocka några, Bazilian poäng kronärtskockor för sin fiber och särskilt hög antioxidant räkna. “Ett helt medium kronärtskocka har bara 60 kalorier och 10 gram (över en tredjedel av ditt dagliga rekommendation!) av fiber, säger hon. Prova det vegetariska som ett underhållningsvärde för pizza, pasta och sallader.

AvokadoAvokado

Verkar som det är något av detta super-veggie—ahem, frukt—inte kan användas till och med flera högsäsong, det är lätt att få tag på en. När du slutligen hitta en mogen man, försöker avokado i en mängd olika recept, från toast till smoothies. I SuperfoodsRx Kost, Bazilian berömmer plocka: “En källa av 20 vitaminer och mineraler, avokado också hjälpa till att få oss att känna dig mätt längre på grund av sin fiber och hjärt-hälsosamma enkelomättade fetter.”

Blåbär

Känd för sina kraftfulla antioxidanter, detta snackable frukt stärker immunförsvaret, minskar inflammation, stöder hjärnans hälsa, skyddar mot hjärtsjukdomar och cancer, hjälper till att reglera blodsocker och slagsmål utanför UTIs, enligt Hälso-är att bidra nutrition redaktör Cynthia Sass, en registrerad dietist. Nu är en superfood.

Sparris

Veggie är hög på antioxidanter, lågt i kalorier, stödjer matsmältning och immunförsvar samt bidrar till lägre blodtryck, Sass säger. Sparris kan ätas när som helst på dagen, oavsett om det är med ägg och rökt lax till frukost eller med kycklingbröst och brunt ris till middag efter träningen.

Aprikoser

Vattenkrasse

Bazilian rekommenderar aprikoser för en låg-kalori -, hög-fiber dos av vitamin A och C, “viktiga för att hålla vårt immunförsvar att fungera som bäst, vår hud frisk och för att bevara den vision som vi ålder.” Hon föreslår att de underskattad frukt i din kost genom att mosa en del i en sås till fisk eller kyckling, sätta dem i pannkakssmeten eller bara äta dem på egen hand.

Vattenkrasse

Hög på antioxidanter, lågt i kalorier och rik på immun-stöd till vitamin A och C, lummig grön hjälper till att kompensera för slitage av utövande. “Blåbär och vattenkrasse är idealisk före träning,” Sass säger, “för att hjälpa bränsle verksamhet och höja bl

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *